Strona główna » Uncategorized » Czy marketing i reklama to to samo?

Czy marketing i reklama to to samo?

Najnowsze komentarze

Kategorie

Wielu uważa, że to bardzo pokrewne pojęcia, ewentualnie, że marketing obejmuje nieco więcej niż reklama – np. gadżety – ale generalnie te dwa terminy odnoszą się do tego samego. Nic bardziej mylnego.

Czym jest marketing?

Marketing to spełnienia potrzeb konsumentów w formie procesu. Na początku jest badanie owych potrzeb, następnie kreowanie produktu, który potrzeby te spełni, a na końcu poinformowanie klienta o tym, że istnieje produkt, który spełnia jego potrzeby za pomocą reklamy.

Wynika z tego jasno, że marketing to coś zupełnie innego, niż reklama. Marketing jest podstawa całej koncepcji zarządzania, jakim jest zarządzanie marketingowe (czyli zarządzanie przez potrzeby konsumentów – moim zdaniem najlepszy sposób zarządzania), a reklama to tylko jeden z elementów tego procesu.

Marketing i reklama nie są tożsame.

Nie traktuj reklamy i marketingu jako tego samego!

Traktowanie reklamy i marketingu jako tego samego

Mimo to istnieją organizacje, dla których marketing i reklama są tożsame. Jest to bardzo złe podejście – ponieważ zajmują się one de facto jedynie reklamą, natomiast strefa marketingu jest w tych organizacjach prawdopodobnie niemal nietknięta. Warto pamiętać, że marketing – a konkretnie ludzkie potrzeby – zawsze są początkiem sukcesu w biznesie. Tak naprawdę ten pierwszy „pomysł” to już proces marketingowy – bo próbujemy sami odgadnąć, czego klienci (konsumenci) mogą potrzebować…


Dodaj komentarz