Cześć,
Chciałbym Wam dziś przedstawić to, od czego właściwie powinno się zacząć i co każdy powinien znać – czyli podstawowe pojęcia obowiązujące w marketingu.
Marketing – jak już ustaliliśmy, jest to proces spełniania potrzeb klienta.
Reklama – poinformowanie konsumenta o tym, że istnieje produkt, który zaspokojaja jego potrzeby
Grupa docelowa – naszych produktów nie kierujemy do ogółu ludzkości na świecie, tylko konkretnych, wyobrębnionych grup docelowych. Członkowie tej grupy mają cechy, które są wspólne, a także których nie mają inni ludzie (np. wysocy, niebiekoocy blondyni po rozwodzenie, przed 35 rokiem życia)
4P – czyli Product, Price, Place, Promotion. Cztery składowe działań marketingowych, za pomocą których sterujemy procesem spełniania potrzeb klienta.
ROI/Stopa zwrotu – kiedy podejmujemy jakiekolwiek działania wiąże się to z inwestycją środków, a także z wygenerowanym przez te działania przychodem. Stopa zwrotu (ROI – return on investment) określa rentowność przedsięwzięcia (firmy, kampanii reklamowej) za pomocą wzoru: ROI=Zysk netto/przychody
CTR – clik through rate – w reklamie w internecie jest to wskaźnik kliknieć, tzn. procentowo ile osób kliknęło naszą reklamę. Jeżeli masz CTR powyżej 10% – gratuluję :)
CPC – cost per click – cena za kliknięcie reklamy internetowej
CPM – cost per million – cena za tysiąc wyświetleń reklamy internetowej