Strona główna » Uncategorized » Co to jest CSR?

Co to jest CSR?

Najnowsze komentarze

Kategorie

Choć pojęcie nie jest nowe i charakteryzuje się całkiem sporą rozpoznawalnością wśród menedżerów (o dziwo, nie tylko marketingowych), to jednak dosyć często jest opacznie rozumiane. Czym zatem jest CSR?

CSR, czyli Corporate Social Responsibility to kierunek w zarządzaniu, który tłumaczy się jako Społeczną Odpowiedzialność Biznesu. Polega on na tym, że organizacja, oprócz klasycznego i tradycyjnego celu – czyli generowania zysku dla właścicieli – ma także obowiązek przynosić zyski społeczeństwu. Punktem wyjścia dla takiego myślenia jest fakt, że organizacja generując zysk korzysta z zasobów należących do całego społeczeństwa (np. surowców naturalnych, ale także dróg i infrastruktury telekomunikacyjnej). Owszem, organizacje za nie płacą i odprowadzają podatki, jednak ich wykorzystanie przez firmy jest nieporównanie większe. Tę asymetrię ma zlikwidować CSR.

I tu mniej więcej kończy się wiedza zarządzających. Trzeba trochę oddać społeczeństwu? Wystarczy zrobić dotację na dom dziecka – takie jest rozumowanie większości z nich. A szkoda, bo działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu są świetnym nośnikiem wizerunkowym i wprost wymarzonym kanałem działań piarowskich.

CSR to nie tylko nudne działania! Wykorzystaj potencjał do tworzenia wizerunku!

CSR a PR. Jak to połączyć?

Jak przeprowadzić porządną kampanię CSR?

  • Wyznacz odpowiedni budżet
  • Zastanów się, jaki jest profil Twojej działalności i znajdź obszar CSR, z którym mógłbyś go połączyć. Firmy informatyczne mogą przeprowadzić darmowe szkolenia dla dzieci z ubogich rodzin (a nuż znajdzie się świetny pracownik?)
  • Koniecznie poinformuj media i dziennikarzy o swoich działaniach. W końcu – masz się czym chwalić!

Dodaj komentarz